PERUBAHAN BESAR



      Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada viewers post nie. Niat aku nak buat post nie sebab aku nak cerita sedikit tentang perubahan besar yang berlaku dalam hidup aku. Benda nie jadi masa aq masih kanak2 lagi. Tapi perubahan nie banyak beri aku kebaikan terutama dalam hal kekeluargaan.


                                                              sumber:facebook

      Masa kecik2 dulu aku tinggal kat sebuah pangsapuri area cheras. Bole kata dalam 13 tahun aku kat situ sejak lahir lagi, so aku sangat selesa dengan tempat tu. Tapi sejak tempoh 10 ke 11 tahun aku tinggal, macam2 masalah timbul dalm hidup keluarga aku yang menyebabkan ekonomi keluarga aku terjejas. Pada hujung tahun 2014, ayah aku buat keputusan untuk pindah ke Sabah sebab mak aku ada kampung dekat sana dan mak aku memang asal orang sana. Masa tu aku terkejut sangat sebab aku kena tinggalkan tempat aku sendiri dah rasa selesa.


                                     sumber:google

       Sampai je aku kat Sabah, family terus direct ke kampung mak aku. Masa tu totally aku rasa macam tak selesa dengan persekitaran baru dan masa aku pandang pekan yang berdekatan, langsung takde kemajuan kat tempat tu yang mengukuhkan lagi rasa tak selesa aku. Time tu aku memang rasa nak nangis sebab aku rindu dengan Kuala Lumpur dan aku tak jangka pun yang hidup aku berubah macam nie sekali.



Image result for Gambar pekan beaufort
                                    sumber:google


Lebih kurang macam ni lah kawasan kampung mak aku. Aku tak pernah gambar rumah nenek aku,so nie cuma gambaran je lah. Masa tu aku rasa sangat2 tak selesa dengan rumah nenek aku sebab yelah kawasan kampung kan, faham2 lah dengan keadaannya kan. Sampai satu tahap, aku ajak mak aku pindah ke rumah baru. Tetapi mak aku taknak sebab nenek aku ada penyakit yang membuatkan mak aku rasa bimbang dengan keadaan mereka.



                          Image result for smk beaufort 2                                                            sumber:google

   Masa first time aku pindah sekolah baru, aku rasa sangat janggal dan tak selesa dengan persekitaran sebab cara percakapan dan dialek aku berbeza dengan budak2 kat sekolah tu. Adalah aku cuba untuk bergaul dengan dorang tapi dorang mula2 tak faham apa yang aku cakap. So guys, aku stop sini dulu nnti aku akan keluarkan part 2. Bye assalamualaikum.





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)