Alma Mater


( SK Seri Puteri Batu Pahat )

Assalamualaikum netizen ! Semoga kalian sentiasa diberi kesihatan yg baik dan sentiasa di bawah rahmatNya. Untuk entry kalini rasanya mcm nak throwback sikitlah zaman kanak-kanak waktu sekolah rendah. Zaman yg penuh dengan kenangan pahit manis dengan kawan-kawan yg belum matang hahaha. Actually gambar kat atas tu adalah gambar sekolah rendah baru aku. Dulunya, kami ni hanya menumpang di satu sekolah namanya SK Limpoon 1, makanya kami yang penumpang ni diberi nama SK Limpoon 2. Kalau sesi pagi SKL1, maka kami pulak sesi petang. Begitulah kehidupan kami yg menumpang ni setiap tahun. Tapi tak lama lepastu, SKL2 dah ada bangunan baru yang memang jauh lebih lawa dari SKL1 ( riak sikit). Tak silap aku , bangunan tu mula beroperasi pada tahun 2012 ( darjah 5 ). 

( dont say anything hahaha)

So, gambar tu waktu perhimpunan mula sekolah 2012. Waktu tu saya ni hah jadi pengacara majlis , maklumlah dia amik suara yg sedap jadi pengacara wkwkwk. Sebelah tu kawan saya , depan tu Syahmi belakang tu Aiman. Syahmi dak taman saya je, alhamdulillah sampai sekarang masih contact,tapi Aiman saya dah taktau dia kat mana sekarang. 

( wa amik dari fb ni bhai )

( mostly dalam gmbr ni ada dalam grup kelas kami cumanya Aiman tadi tu jela takde )

Yang pakai tie oren semua tu pengawas la. Waktu ni best sebab yg ajar kiteorang cikgu practical ( baju merah). Tu yg sempat hah amik gambar bagai, kalau cikgu lain takdenya. Macam nilah kami sampai kami UPSR. Tak pernah fokus dalam kelas, kerja asik nak main je. Lepas UPSR tu yg best, main bola kertas dalam kelas, buat sekolah tu mcm bapak kau punya hahaha. 

( lastlah aku payung gambar comel aku )

Aku rasa itu saja untuk entry kalini sebab aku takde idea sangat dan biarlah gambar yg berbicara. So, insha allah next entry akan ada Alma Mater 2 dimana saya akan ceritakan perjalanan saya ke sekolah menengah. Tenkiu guyss !




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)