MAJU SEMPURNA



Assalamualaikum everyone, so this is my very first entry. In this blog, I'll gonna share everything like the whole thing about my life mostly in school yet I don't really have so much pictures at home or other places yeah. Tu dia speaking. Okay so this is me. Aliya Sufiah Mohamad Anuar. Single, not married yet. Okey that's all


Aliya

2014, entering secondary school, yeah after UPSR, ambition tinggi sangat nak masuk Sekolah Seri Puteri all girls school tuuu, tapi tiada rezeki. But that's fine, so started my year at SMK Seri Sepang, still got to meet my primary school friends hahaha. But then after buat rayuan nak masuk sbp, finally I got that tawaran sbp, guess what school, SM Sains Tuanku Jaafar, Kuala Pilah yang dulu orang panngil Sains Gontam gitchew.


SM Sains Tuanku Jaafar

So kiranya I ni second intake students la tak melalui orientation month like my other batchmate, everytime throwback orientation I was like, okey I wasn't there guys please hellooo hahahaha. Masa daftar tu ada Ketua Pelajar Putera and Ketua Pelajar Puteri, yang sangat handsome and cantik hahaha so macam semangat lah sikit sebab nampak headgirl tu macam baik je.

Ketua Pelajar Putera 2014
Registration include pilih kelas, rumah sukan and bahasa antarabangsa. Mula mula decide nak ambil German tapi class tu dah full, I registered for mandarin class. So my class for 3 years was Al-Batani. Then dapat outing card warna merah it means I rumah merah, they called Raja Melewar. Okey everything just fine, time form one tak banyak nangis pun tak homesick tapi bila dah form 5 hahaha buat malu je nangis depan junior.

Dah sampai dorm tu, tinggal satu je katil yg belum ada orang, katil bawah pulak tu, uish untung betul. Dorm sebelah dorm Majlis Pemimpin Pelajar, bukan biasa biasa ye kawan kawan seram Gitu. Lepas tu toiletnya hujung sekali, ini tengah malam nak pergi melepas seksa tau. And then met my dormmates, Jiha and Dayah they really helped me a lot time awal awal dulu. Paling ingat suruh salin lagu sekolah and lagu batch omg hahahha. Then, baru la I tau yg my bed, before this Penolong Ketua Rumah yang duduk but kena pindah duduk dorm diorang sendiri.

Dorm R2-M1

Kemas loker
Okey so bawah ni when we have our first camp, Kem Jati Diri Tingkatan Satu, at our pusat kokurikulum, it was fun, disgusting, dirty and full of memories. Apa lagi masuk hutan la, lumpur, tanah, batu, pasir semua melekat. Back to nature gitu.

boys

girls

makan after jungle trekking
Finally this is me when I was form 1, yeah I tau tudung kedepan selagi boleh, takde lah cantik mana, sebab tu batchmate lain semua ada boyfriend form 4, form 5 I steady je single hahaha

me with syifa (classmates)


Okey that's all, don't forget to check the next entry. Bye!

Xoxo aleya :)






Comments

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)