LOCKDOWN PART 2



...Assalamualaikum readers2ku sekaliann..


Image result for mas airline corona
Source (Google image)


Okay, ingt tk .. pada cerita min yg lepas, min ada kaata yg min akan balik on 19 which is today.. well everything change, actually mlm sebelum tarikh min balik, min tdur awal, then, tiba2 warden ketuk pintu and min pun terkejut n bngun. First of all, dia sruh kejut yg tngh tidur so, min kejut.

Lepas tu, dia bgi tahu something unpredictable.. Min ngan roommate min yg tk balik ni drpd happy nk balik bertukar sendu tiba2 lepas dengar ap yg nk d sampaikan. Actually, the thing is we cannot go home tomorrow , dia ckp yg smua kenderaan bergerak nk pi hantar kami pi KLIA dah cancel because KPT(KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI) said that all students yg masih ada kat hostel kena remain walaupun dah beli tiket kapal dan bus.He also said that this is an order from our KPT. So, he explained everything to us.. but we're just terpaku and cannot say anything. We have book our flight ticket, then burn begiitu sahaja. Hasrat min nk jumpa family  tk tercapaai...😢. so, on that night he told us to tell our parents about this and told us to meet our Manager of student affairs tomorrow morning sharp at 0800 hrs.

Lepas dia sembang2, min dn kwn min pun pi call mak ayah and tell them everything. Luckily, seperti yang min agak dorang chill je . They said that" Nda pa stay sja sna lagi bagus nda jua ko tekana(terjangkit) birus(Virus) atuu, lgipun bahaya bh d luar atu(itu) alum(belum) tantu(tentu) lgi kapal atu barsih(bersih), ngam tahtu(lah tu) ko d sna, jaga diri sja ahh" ... from the conversation aq tahu yg mak aq berfikiran matang dia tahu yg anak dia akan okay jee dlm hostel ni.. So, aq pun smbung lh tdur but hard untuk kli ni. Well.. nasib kami just STAY AT HOSTEL.


Image result for stay at hostel
Source (Google image)
Gambar sekadar hiasan and as a requirement for us to put it in.


Alright sambunngg, keesokan harinya min ngan kwn2 min pun pi jumpa orang atasan tu and he also explained the same thing and try hard to chill us and suggest us an opinion about our flight ticket whether can be change or not. Luckily can.
Then, min ngan kwn2 min pun balik to our cabin and pisyanggg😶😶.



(Our lunch on that afternoon, Lamb Chop)

Well, pada hari tu our manager said that he want to serve us a Lamb Chop .. Then walla!! a delicious lamb chop for us😘.
Sejuk jugaklah hati bila dpat makan.. well lama tk mkan since cuti yg sudah lama berlalu. sambil mkan lamb chop sambil layan movie lh nmpknyaa.. HHAHAH, pergh bukan kaleng2 ALAM ni. So, lucky for us yg stay Hostel ni dpat mkan lamb chop free + delicious .


Evening sports

Kann pisyangg.. so, min rancang ah nk pi mintak kunci bilik one of our friend kat bilik warden supaya kiteorng boleh ambik bola kat dlm bilik tuu. So, petang tu jugak kiteorng pi main bola.. tpi tk meriah lh.. 3 org je main.. Nak buat mcm mna knn. Ni jelah cara nk buang bosan.

WELL TU JE LAH KOT MIN NK CKAP HRI NI..FOR THE CONCLUSION IT IS BETTER FOR US TO STAY IN OUR HOSTEL AND TAK TEREXPOSED NGN VIRUS NI KAT LUAR SANA , MIN NGAN KWN2 MIN PUN REDHA DNGN APA YG JADI PADA HARI NI, SO MAU TAK MAU, KAMI KENA PATUH JUGAK.

"Hidup sebagai manusia ini tak selalunya indah mau tak mau kena hadapi jugak pahitnya dan bersabar bila hadapinya" "BUKAN KOMPLAIN JE MANJANG"

.THE END.

..Part 3 ada lagi tauu.. IN SHA ALLAH.

Comments

  1. Saya sentiasa dis ini menamani

    ReplyDelete
  2. Saya sentiasa dis ini menamani

    ReplyDelete
  3. Same.. hopefully 2april dh tak kene quarantine.. ticket flight dh beli😭😭

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)