Caving with Cyclone Family

Hai assalamualaikum yall,

So for my very first entry,I wanna share my caving experience at Gua Batu Maloi with all of you. Okay lets start with mcm mne aku bole join caving ni.Actually caving ni was held by Cyclone Break Club kira club paling aktif kat ALAM.So aku ni one of Cyclone Break's members lahh so thts why bole follow aktiviti ni.Mula2 ramai la yg nak join aktivit ni tpi makin dh dekat dgn hari kejadian,makin ramai plak yg tarik diri lagi2 ladies. Kau bayangkan la weyyy drpd dekat 10 org yg nk join tibe2 tinggal 3 org je.Aku ikutkn je la lagi 2 org member ladies aku sbb yelahh nice opportunity kot.Bfr ni aku slalu hiking jekk,tak pernah lak dgr psal caving.Ouhh yee actually aktiviti caving ni dianjurkan sbb nak celebrate family day Cyclone Break Club saing dgn sje la nak kukuhkan persaudaraan antara ahli2 Cyclone ni.Anyway thts how aku join caving ni...




inilah muka2 yg join caving di Gua Batu Maloi




Mula2 tu semua peserta caving berkumpul kat Polaris Hall aftr solat Jumaat sbb nak tunggu bas kat situ.Ha kami semua bertolak hari Jumaat pastu balik pd keesokan harinya,kira 2 hari 1 malam la. Bila bas dh smpai,kami semua letak semua brg2 dlm bas then ciao ke Gua Batu Maloi.

semua dh ready nak naik bas & bertolak ke Gua Batu Maloi 



Bila dh smpai kat gua tu masing2 dh berpecah & jalankan tugas masing2.Ade yg memasak,pasang khemah,cari kayu api,pasang canvas.Mmg mcm2 kerja lah buat.Mse tu semua tlg sesama sendiri sbb nk kerja cpt siap as kami semua smpai lambat. Malam tu semua dinner agak lambat jugakla.Tpi sokkay,program still proceed mcm yg dirancang.Aftr dinner,program diteruskan dgn campfire,talent night & surprise birthday party utk february babies.

The next day,ktorg semua pon proceed dgn plan sebenar which is caving.So pagi2 tu aftr breakfast,kami semua warm up then dgr la briefing psal caving ni lah.

ni semua tgh berkumpul aftr warm up





Dah siap briefing,kami bergerak ke checkpoint pertama dan bersama-sama menadah tgn utk membaca doa sebagai perlindungan untuk elak sebarang perkara buruk berlaku sepanjang aktiviti ni dijalankan.



Usai sahaja membaca doa,kami semua mulakan aktiviti caving dgn hati yg teruja!first time kot masuk gua...excitednya lain macam beb!hahahaahahaha....Semasa dlm gua tu mmg banyak bnde la yg kami belajar.Belajar psal sejarah Gua Batu Maloi,habitat katak,udang,kelawar & ikan di dlm gua & mcm2 lgi la.Aktiviti caving ni berjalan selama lebih kurang 4 jam.fuhhh bayangkan la terpaksa tahan sejuk kat dlm tu selama 4 jam...gigilnya tak bole bwk bincang.






 Alhamdulillah semua bnde berjalan dgn baik and takde spe pon yg injured dri first checkpoint hingga ke checkpoint terakhir.Kami semua rse happy sgt evn tho memasing abarai lah jugak dgn x ckup tido + sejuk melampau kat dlm gua tu tpi everything was great.We cherished every single memories together bcs we are family.


"ONCE CYCLONE ALWAYS CYCLONE"
Setakat ni shj for my 1st entry.Thanks for reading :) 





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)