LEGO LAND

HELLO GUYS!!!

Kebiasaanya lepas SPM mesti tak tahu nak buat apa kan? so aku dan kawan2 aku pon planning la utk ke Legoland Malaysia di NusaJaya Johor Bahru ni. Mula2 planning bukan main gempak lagi ramai yang nak ikut. Biasa la janji melayu kan. last2 minit cancel. Macam2 alasan yang dorang bagi. Ada tu yang membisu mcm tak tahu apa2 pon ada jugak. Takpe laa yg penting bagi aku plan ni menjadi walaupun hanya tiga orang je.


So untuk permulaan cerita, aku dari KL menaiki bas bersama kawan aku yg bernama STORM (bukan nama sebenar). Kiteorang pun sebenarnya main terjah je ke TBS untuk check Tiket bas ke JB. Ada xde ikut nasib laa. Allhamdulillah puas punya pusing kaunter tiket, semuanya abis hahaha. Nak di kata rezeki. Ada sorang pakcik ni datang kat aku tanya nk kemana. Kami pon jawab laa nk ke JB. Kebetullan dia pon nk jual tiket dia dan anaknya yg menghala ke JB disebab ada kecemasan katanya. Takut jugak tiba tiba kene tipu ke apa. Nasiblaa tiket ori hahaha.


Kira2 jam 7 malam dari TBS ke station Larkin, Setibanya di sana kami pon diambil oleh makcik aku. Alhamdulillah save tempat tido. Takde laa pening nak tido mana an. Sebab planning pon hanya nak ke Legoland je.

Keesokkan harinya, bukan main semangatnya kami. Bangun pun awal. Bergerak ke Legolang kira2 jam 10 pagi. Perjalanan mengambil masa 30 minit dari Bandar Dato Onn. Setibanya di sana kawan kami iaitu FROST (bukan nama sebenar) telah tiba dulu. Jadi la kami bertiga je yang join aktiviti ni.

Setibanya di sana kami pun terus ke kaunter untuk membeli tiket. Alhamdulillah tak ramai org sebb kami pergi time hari sekolah. So banyak jugak permainan yg kami main dengan tenang hehehe. Tak perlu pun beratur panjang2 untuk tunggu giliran.

Harga tiket agak mahal sikit, tapi berbaloi laa. Harga bagi dewasa RM 155 dan bagi kanak2 pula RM 125 tak termasuk water park ye. Banyak permainan yg korang boleh buat, Antaranya ialah:


LEGO STARWARS MINILAND

Sumber : GOOGLE
Apa yang menarik dalam ni ialah lebih 2000 model permainan Starwars yg diperbuat dari Lego dalam ni. Dalam ni akan ada sedikit tayangan yg disediakan. Lepas tu korang akan di bawa masuk kedalam satu lorong yang penuh dgn model2 Starwars.

Sumber : GOOGLE


BOATING SCHOOL





Bagi aku naik Boat ni memang best arh, sebab korang yg pandu sendiri boat ni, so kalau salah sikit memang kelaut la jawabnya. 

THE DRAGON

Sumber : GOOGLE

The Dragon ni adalah sebenarnya roller coaster, agak menarik juga..tapi tak terlalu extreme la tuje hehehe.

NINJAGO THE RIDE

Sumber : GOOGLE

Okay, yang ni memang best. Sebab apaa..sebab permainan ni mcm korang main game kat Arcade tapi dalam bentuk 3D dan bergerak. Korang akan di sediakan dengan cermin mata 3D and korang akan lawan antara korang untuk dapatkan point yang paling tinggi.

Banyak lagi permainan yg korang boleh main dalam ni, kalau nk cerita satu per satu memang sampai esok arh jawabnya tak abis. Antara permainan yang lain ialah :

  • Lego Kingdoms
  • Mini Land
  • Dino Islamd
  • Lost Kingdoms
  • Rescue Academy
  • Lego City
  • Build and Test
  • Dan lain lain

Bagi aku Legoland adalah salah satu tempat yg mernarik untuk buat aktiviti bersama kawan2 mahupun keluarga. Kalau nk best lagi pergi time waktu sekolah, sebb tak perlu beratur and menunggu lama. Harga walaupun agak mahal tapi berbaloi sebab banyak permainan yang boleh korang lakukan. Taman tema Legoland ni memang lain daripada yg lain sebb bertemakan Lego. Sampai sini je entry aku utk kali ni. Tq sebab sudi membaca.























Comments

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)