AKU BUDAK GEMUK

        Assalamualaikum guys, hari nie aku nak cite sikit tentang kisah kawan aku masa kat sekolah rendah dulu yang di gelar "BOB" sebab badan dia gemuk dan dia nie jadi bahan ejekan budak2 kat sekolah aku nie. Nama sebenar dia Aiman, tinggal area perumahan  aku tapi lain lot. Aku jarang nampak dia time petang sebab dia jarang keluar rumah sebab dia memang tak suka orang ejek dia.



                                         sumber:google 

Ada satu masa kat sekolah tu, time makan kat kantin nie aku nampak dia beli makanan pastu nak gerak ke meja. Time tu dia try nak duduk kat tempat ramai orang, tapi masa dia duduk tu semua orang tukar meja sebab tak nak duduk ngan dia. Aku pun rasa kesian jugak ngan dia sebab takde budak nak dekat ngan dia. Dengan rasa sedih aku pun datang dekat ngan dia dan try nak sembang ngan dia, tapi masa tu dia cakap ngan aku "kenapa kau datang dekat aku?". Aku pun cakap lah kat dia yang aku bukan macam budak lain yang tak suka budak gemuk. Dia pun cakap terima kasih kat aku sebab aku layan dia tak macam orang lain.



                                         sumber:google

Waktu petang tu, aku pun pegilah rumah dia untuk ajak main bola dekat padang bawah sebab aku memang rajin main bola ngan member2 aku. So aku nak dia rasa gak main ngan kawan2. Dia pun tak tolak ajakan aku. Kitaorg pun turun bawah pastu masa masuk padang tu, ada sorang member aku nie halau si Aiman nie sebab dorang memang tak suka si Aiman nie tanpa sebab. Aku pun marah lah member aku nie pastu member aku nie suruh orang lain pegang aku dan secara tiba2 dia bantai si Aiman nie sebab dia anggap si Aiman nie dah rosakkan fikiran aku nie. Masa tu si Aiman cedera teruk dan terus balik kerumah. Aku pun pukul balik member aku pastu dia terus pergi dari situ.


                                        sumber:google


Aku masa tu takde pilihan lain dan aku terus pergi rumah dia untuk mintak maaf ngan dia. Tapi, masa aku gi rumah dia, rumah dia kosong langsung takde orang. Rupanya jiran kata dorang dah pindah 3 hari lepas. Masa tu rasa bersalah aku makin kuat sebab aku sangat bersalah sebab bawak dia pegi padang haritu, aku taktau pulak tang dorang nak pukul dia. 


                                         sumber:google

Alhamdulillah, lepas 3 tahun aku baru tahu rupanya dia dah join acara gusti wakil malaysia. Tapi, aku tak sempat nak jumpa dia sampai sekarang sebab takde peluang. Aku dah nampak perubahan pada diri dia terutama badan dia yang dah kurus. So aku nak cakap ka sini orang gemuk tak semestinya aorang yang teruk dan mereka jugak bole berjaya. Ok sampai sini je bye



Comments

Popular posts from this blog

Budak Lelaki ke Kadet Laut Dalam.(Part 1)

Brunei Language.

Trans Studio Bandung (Part 3)