Resepi Special! Bayam brazil goreng celup tepung 😍 🀀.

Okeyh Guys sorry lama tak update sebab baru² ni aku ada masalah family sikit yang berkaitan dengan black magic.Nanti kalau fiizinkan oleh keluarga aku untuk kongsikan ,aku akan share sebagai iktibar dan hati² dengan orang sekeliling kita . πŸ₯Ί


Okeyh jadi jom sambung topik kita pada harini iaitu cara² membuat bayam brazil goreng celup tepung. Okeyh , so bahan² yang kita perlukan untuk membuat masakan ni adalah:

Bayam Brazil 

Telur

-Telur yang dah dikacau sebati dengan kuning telur dan putih telur

Tepung Ayam 

 -Saya guna yang tepung ayam bestari yang spicy sebab saya penggemar makanan spicy² gitu hehe terpulang atas masing² nak pakai tepung apa atas cita rasa masing².

Okeyh so tu jer bahan² nya sangat simple hehe jom kita teruskan macam mana saya buat yer . Lets go . 😁

Okeyh so ni resepi dia 
1. Saya campurkan bayam brazil yang dah dibasuh dengan telur yang dah disebatikan.
 2. Lepas campurkan tu saya celupkan bayam brazil tu dengan tepung dan terus masukkan dalam kuali yang minyak nya dah cukup2 panas untuk menggoreng . 

And  this is how that bayam brazil celup teung look like 
 
Rasa dia serious memang sedap sangat² dengan rangupnya dan spicy nya aihhh 😩 terliur pulak πŸ₯Ί nak buat lagi.  


Okeyh so that's all from me semoga pembaca² dapat manfaat dan dapat cuba resepi yang simple sangat2 ni okeyh . Byee see you on next blog. Thank you kepada yang sudi baca ✨.

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.