Makanan Kegemaranku : 1

Harini stop kejap dari buat cite pasal pubg . Harini nak cite pasal makanan kegemaran aku . HHAHAHAHAHAHAH nak habiskan entry punya pasal . Haiyaaaaaaaa . Soooo makanan kegemaran aku ialaaahhhhhhh.... KETAM MASAK LEMAK CILI PADI !
(Sumber:Google Image)
Actually banyak je masak lemak cili padi aku suka , tapi kenapa ketam ? Sebab ni ibu aku suka masak kalau ada kat Malaysia . Sedappp sangat + pedas² gitu . Ibu pandai masak kuah masak lemak niii sebab ibu orang negeri sembilan , and cukup senang nak masak . 
(Sumber:Google Image)
Ketam , sebelum masak , makcik aku selalu kata , kena ketuk dulu bahagian badan and kaki ke tangan tu . Sebabnya nak bagi bahagian isi tu tak melekat kat kulit soo akan jadi senang untuk makan nanti . 
(Sumber:Google Image)
Untuk seasoning , nak bagi sedap letak cili api , santan jangan banyak sangat , sebab nnti berlemak and kurangkan rasa pedas dia . 
(Sumber:Google Image)

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.