Menempuh Alam Baharu

   
            

    Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Topik blog aku kali ni  melibatkan alam baharu yang dimaksudkan adalah fasa di universiti. Mesti korang pernah terfikir kan lepas habis sekolah nak sambung belajar dekat mana2 kan ? Aku pon mcm tu tapi aku plak fikir yang lepas habis semua ni boleh nk bergaya and santai2 sikit lah . I mean mcm masuk uni mane2 mcm UITM atau uni yang lain. Tak penah langsung aku terfikir yg aku akan masuk uni yang bersistemkan regimental mcm dkt ALAM . Iye aku mmg apply ALAM secara online tapi masetu aku just apply je kalau dpt tu nasib lah kan . In the end aku dpt jgk offer dari ALAM but at the same time aku dpt jgk tawaran UPU. So, aku pon ingat nk amik je tawaran UPU tu which is dekat UITM ARAU. Kalau boleh memanglah aku nk pilih ALAM tapi disebabkan aku tak dpt sponsor aku jadi serba salah. Yelah menyusahkan family je nk bayar yuran pon bkn murah kan. However, at last ayah aku sendiri galakkan aku masuk ALAM .




                  Walaubagaimanapun, bkn aku seorang je yang masuk ALAM rupenye ade jgk classmate aku yg masuk jgk. So, kitorang bertiga lah dari SMKSA yang masuk sini. Aku tak expect pon Farid ni masuk ALAM jgk sebab katanye nak masuk UNIKL. Yang sorang lagi nama die Naveen mmg dri sekolah lagi die kate nk masuk sini so no wonder lah kan. Selepas diorang dua dh temu duga , aku baru terkial-kial nak mohon HAHAHA. So , aku temuduga lambat sebulan mcm tu selepas diorang pergi tu.



                 Hari pertama dekat ALAM plak semua berjalan dengan lancar dan baik. Mula2 datang terus pergi daftar dkt POLARIS HALL. Ini kali kedua aku masuk ALAM sebenarnya tapi kali ni sebagai pelajar lah . Sebelum ni aku pernah melawat ALAM mase rombongan sekolah aku dulu. Okay then, sebaik sahaja ujian saringan air kencing dilakukan terus kene botak rambut. Semua datang dgn rambut lawa2 last2 terus kene botak. Aku tak sempat nk bergambar dgn rambut panjang aku kwkwkw. 

                Hari seterusnya rasenye kene buat obstacle . aku pon dh lupe sbb kitorg dipecahkan kepada beberapa kumpulan. Mula2 ingatkan obstacle ni best lah nmpk mcm senang je. Kitorg mula dgn lagi sekitar kawasan ALAM beberape pusingan dulu then baru start main obstacle. Bagi orang kurus mmg takde masalah pon nk lepas semua stage dkt situ tapi yg yang obesiti nampaklah diorang agak tersiksa sampai ade yang menangis . At last kene front support dkt jalan tar yang panas giler masa petang tu mmg sakit weyhh tambah plak senior menganjing je keje die. 

         Sampai situ je aku cerita. Mmg ade lagi sebenarnya tapi dh tak larat dh ni nk ingat balik semua.
But to be honest , aku takde lah sampai menyesal masuk ALAM ni. Latihan fizikal takdelah seteruk mane pon.



 OKAY SEKIAN TERIMA KASIH
                 

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.