Percutian Ke Utara

 Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepade semua yang sudi membace blog aku pada kali ni. Yang untuk ini kali aku nak berkongsi mengenai percutian aku sekeluarga di pulau Langkawi. Antara pulau yang tercantik di dunia selain Hawai. Dah lame dah aku pergi bercuti ni, lebih kurang 3 tahun dulu. Paling beruntung dekat sane kawasan bebas cukai dan kebanyakan tempat barang jualan memang murah. Orang tempatan dekat sane pun pemurah dan peramah juge senang bergaul sesame masyarakat ....ngam2 soiya.

    Mase kitaeorang dekat sky rex. Memang seronok lah sebab boleh naik kabel car, lepas tu dapat pakej murah untuk local people, harga untuk orang asing mahal sikit lah sebab nak pancing keuntungan. Lepas tu mase tu hujung tahun dan sememangnye rami gile orang, tapi sebab nak melancong, kite orang redah je tanpa ragu.



    Dalam pakej tu terdapat sky dome, cabel car dengan skybridge. Mase dalam perjalanan menuju kemuncak gunung Mat Cincang , perlu beratur nak naik naik  car, lepas tu mase tengah naik tu memang seram sejuk lah sebab bergerak diatas udara dengan aging bertiup menggoncangkan badan kereta lepas tu semua diam je...memang cuak , tapi aku ok je.nak sampai puncak kene lalui due stesen . stesen pertame tu die suruh penumpang turun dan bergambar nikmati pemandangan. Lepas tu dekat stesen kedua kat situlah kami semua layan diri, ade kedai makan, sky bridge, keretapi macam dekat bukit bendera dan kedai saberneka....sekian sahaja daripada aku untuk ni.....terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.