Anime one punch man

One Punch-Man , ("Lelaki Satu Penumbuk")ialah sebuah komik web karya one. Manga ini kemudian dilukis semula oleh Yūsuke Murata. Ia telah diadaptasikan kepada anime pada tahun 2015. Manga ini mengisahkan seorang adiwira suka-suka bernama Saitama yang mampu menumpaskan musuh dengan satu tumbukan sahaja.

Saitama, seorang adiwira dengan kuasa penumbukan luar biasa sering mengalahkan musuh-musuhnya dengan mudah sehingga dia agak muak dengan kuasanya. Saat dia berkenalan dengan seorang siborg bernama Genos yang membawanya kepada suatu persatuan adiwira. Kedua-dua mereka mula mengalamuiujian sebenar mereka apabila persatuan ini dtugaskan melindungi Bumi daripada serangan makhluk asing.

Barisan watak

  • Saitama - seorang berusia 26 tahun yang menjadi adiwira kerana suka-suka sejak mengalahkan suatu raksasa, beliau menjalani suatu rutin senaman hebat yang memberikan dia kekuatan fizikal luar biasa termasuk mengalahkan musuh dengan sekali tumbum.Dia berkepala botak.
  • Genos - seorang siborg berusia 19 tahun anak didik dan sahabat Saitama. Keluarganya terkorban empat tahun yang lalu, hanya Genos sahaja yang terselamat usaha seorang saintis bernama Dr. Kuseno yang memulihkannya serta melengkapkannya dengan teknologi pemusnah.



Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.