Kereta Kakak-kakakku

 Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada sesiape yang sudi membaca blog aku yang biase2 je ni. Ok kali ni aku nak berkongsi mengenai kenderaan kakak2 aku yang mereka berjaya memiliki melalui hasil titik peluh mereka sendiri. Aku ade empat orang kakak dan aku memang sayang diorang dan diorang pun sayangkan aku.

    Myvi warna ungu ni milik kakak aku yang pertama. Die beli kereta ni pada 2012, pade masa tu die keje biase2 dan gaji pun agak sederhane lah. Tapi alhamdulillah sekarang ni tinggal setahun je nak habis bayar.


Kereta Myvi warna putih ni pulak milik kakak aku yang kedua. Die beli tak silap aku pade tahun 2013. Mase tu keje die belum tetap lagi jadi duit pendahuluan ayah aku yang bayarkan tapi beberape bulan lepas tu die dapt keje tetap yang stabil dan kewangan diri pun dah baik...tinggal due tahun nak habis bayar.

Myvi versi baru warna merah milik kakak aku yang nombor tige. Die beli mase bulan 8 tahun 2019. Alhamdulillah dah setahun die beli kerete ni. Arwah mak aku suruh amik yang biase tapi die nak pilih yang full speck .Tak pelah dah tu pilihan die, bagi aku ok je dan bile aku naik memang mantap dan rase lain dengan versi myvi yang sebelumnye.

Kereta yang terakhir ni bukan milik kakak aku... tapi bapak aku punye. Dulu kereta bapak aku lagi kecik daripada ni. tapi alhamdulillah, kereta ni banyak berjasa pada aku. Aku pegi sekolah, kami pergi bercuti dan banyak lagi. Bapak aku beli pada tahun 2013 dah alhamdulillah sekarang tinggal due tahun ke nak habis bayar. Untuk pengetahuan korang kami memang suke produa sebab keluaran hasil teknologi jurutera tempatan. Kami suke produa.....sekian sahaja daripada aku... terima kasih dan jumpe lagi.

    

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.