Anime kegemaran saya

Anime yang saya minat adalah cerita Naruto. Uzumaki Naruto  merupakan satu watak fiksyen dalam anime dan manga naruto, yang dihasilkan oleh Masashi kishimoto. Eponim bagi nama protagonis siri, dia merupakan seorang ninja daripada kampung fiksyen Konohagakure. Penduduk kampung mengejek Naruto berdasarkan pemilikannya terhadap syaitan musang berekor sembilan. Makhluk jahat yang menyerang Konohagakure dan terkurung dalam tubuhnya, walau bagaimanapun, dia bercita-cita untuk menjadi pemimpin kampung, Hokage. Keperibadiannya yang optimis dan penuh perhatian membolehkannya berteman dengan ninja Konohagakure yang lain, serta ninja dari kampung lain. Naruto muncul dalam 'siri' filem dan media lain yang berkaitan dengan francais, termasuk permainan video dan animasi video original(OVA), serta Boruta the next generation dimana anaknya, Boruto uzumaki, adalah protagonis
Apabila membuat Naruto untuk bahagian pertama daripada siri ini, Kishimoto mengekalkan watak "sederhana dan bodoh," sambil memberi dia sifat-sifat seorang wira yang ideal. Kishimoto memberikan Naruto satu sisi gelap dengan menambah tragedi kepada masa lalu watak itu. Beliau telah mengubah imej Naruto berkali-kali, memberikan watak dengan pakaian yang berbeza yang bertujuan untuk mendapatkan perhatian pembaca Barat dan menjadikannya lebih mudah untuk dilukiskan. Kishimoto mengubah reka bentuknya pada bahagian II dari jalan cerita, yang bermula dua setengah tahun selepas Bahagian I. Naruto disuarakan oleh Junko Takeuchi dalam siri animasi asal, Maile flanagan dalam penyesuaian bahasa Inggeris dan Faizal Isa pada penyesuaian Bahasa Melayu.Barang dagangan berdasarkan Naruto termasuk figura dan rantai kunci. Pembangunan watak Naruto telah dipuji oleh penerbitan anime dan manga, dan telah menarik perhatian ilmiah. Walaupun pada mulanya melihatnya sebagai manga biasa dan protagonis anime yang sebanding dengan manga shōnen mereka yang lain, mereka memuji kepribadiannya dan perkembangannya kerana ia menghindari stereotaip.
Anime naruto ini sgt menarik jika ditonton.Saya amat meminati cerita ini kerana jalan cerita nya amat menarik. Marilahh tonton cerita ini!! 

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.