MY VERY FIRST DRAGON BOAT COMPETITION

Assalamualaikum semua... Semua okay tak kat rumah tu? Pishang tak dok rumah? Hahahaha kalau x de pape nak buat,mai la baca entry aku ni ha.

 So this time im gonna share my very first dragon boat competition in my life. This whole rhing started when i joined Cyclone Break Club. Mcm yg aku cite kt entry sblm ni, aku ni member Cyclone Break. So after aku join club tu, ade la senior2 tanya siapa nak masuk dragon boat. Time tu aku cam blank sbb taktau langsung dragon boat tu apa. Tpi disebabkan pengaruh rakan sebaya,aku pon tulis je la nama utk join team dragon boat tu. So after dh bgi nama,kami semua(yg volunteer nak join dragon boat ni) dikumpulkan kat boat house utk sesi explaination & pembahagian team. So yg conduct team dragon boat ni ialah JJ Zangi,Sir Emir,Abang Anas & senior2 cyclone. Utk first timer dlm bidang ni,aku agak terkejut la sbb 1st time turun je dh kne paddle. Haaa kau ghase? Dgn takde skill nye main tibai je paddle asalkan boat tu bergerak HAHAHAHAHAHAHA...



 Masa paddle for the first time th ramai la yg koyak sbb mental masing2 tak kuat tpi disebabkan support drpd kwn2,semua habiskan jugak paddle smpai ke boat house. Time tu dh nampakla muka2 yg takkan turun lgi for the next training HAHHAHAHHAHAH.... Utk aku,aku masih boleh bertahan lgi la waktu tu. So training kami masih diteruskan setiap hari. Training start dlm pkul 5.15 ptg smpai la kdg2 dekat maghrib baru habis. Pehhhh penatnye memang tak bole bwk bincang la. Rutin kami masih diteruskan dari hari ke hari cuma....kuantiti fitness & kayuhan sentiasa ditambah setiap hari fuhhh...

 Makin lama training,aku makin koyak & tak tahan sbb trainingnya makin susah. Kawan2 aku pon makin ramai yg tarik diri sbb tak tahan tapi aku masih gagahkan diri sbb aku nak rasa mcm mne environment pertandingan dragon boat ni. So,aku tahan je training smpai la di hari kejadian. Jeng jeng jeng...

Hari yg dinanti-nantikan pon tiba.... Aku rse excited plus takuttttt sbb 1st time join pertandingan dragon boat. Takde pengalaman lgi so rse gemuruh tu kuat sgt. Aku & team aku mmg dh tekad yg ktorg nak menang! Ktorg nak segala usaha ktorg terbalas. Segala penat lelah, koyak time training, nangis sbb penat, semua tu ktorg nak pastikan terbalas. So,bila nama team kami dipanggil,kami semua pergi ke starting point dgn gemuruh di dada. Kami semua sepakat nak buat yg terbaik so bole pergi final. Mse dh ade dlm boat tu,aku dh rse x sedap hati sebenarnya tpi aku ignore je sbb nak fokus utk game. Aku positifkan diri yg aku boleh buat! Kami kena paddle ke starting point & time tu dh nampakla kelemahan team aku which is rudderman selalu lost control. Waktu tu aku doa je yg dia boleh buat yg terbaik mse game. Kami semua sedar kesalahan dia tpi kami comfort dia supaya dia tak gelabah.





 Sampai je di starting point,kami semua fokus pd game. "Ready.... Prittttt!!!!" Kami semua memulakan kayuhan padu mengikut strategi yg ditetapkan. Aku pon mula mengayuh dgn bersungguh-sungguh supaya dpt tlg teammate yg lain. Permulaan kami agak baik sbb kami mendahului game, kami berada di hadapan. Tpi bila dh smpai bhgn tengah lorong, boat kami bergerak mcm ular. “Aikk??!!! Kenapa boat ni bengkang-bengkok?”. Aku terfikir dlm hati. Aku buat tak endah je & teruskan kayuhan tpi makin lama aku sedar yg rudderman dh lost control. Waktu tu aku dh give up sbb nampak dh yg team aku kat blakang tpi aku teruskan jugak kayuh. Teammate aku yg lain bgi semangat “Teruskan je paddle!” “Guys sikit lgi guys!” “Kita boleh!”. Itulah antara kata2 semangat drpd teammate aku. Kami pon jdi semakin bersemangat & teruskan kayuhan smpai ke penamat evn tho dh tau yg kami dh kalah.

 Bila dh turun boat tu,aku x dpt nak tahan lgi rse sedih sbb team aku dh kalah hanya disebabkan rudderman lost control. Ahli cyclone yg lain dtg & pujuk team aku. “Takpe korang dh buat yg terbaik” “Bukan rezeki korang ni jgnla nangis” “Korang paddle memang mantap tdi” itulah kata2 mereka. Aku masih lgi menangis sbb aku rse kekalahan tu tak patut berlaku, aku dh berlatih bersungguh-sungguh kot. Sampai la ex-schoolmates aku dtg & pujuk aku. Ehhh lupa nk ckp... Ramai ex-schoolmate aku dtg utk support aku (awhhhhhh🤭). Diorg semua dtg dri uitm dengkil & upm. Srs time tu terharu sbb ramai yg sanggup dtg utk aku😭. After diorg pujuk & peluk aku, baru la aku bole terima kekalahan team aku. Kehadiran diorg buat aku rse bersyukur sbb diorg sanggup korbankan weekend diorg utk aku & siap pujuk bila aku sedih & break down. AKU SAYANG KORANG!!!! 💙 So first dragon boat competition aku x berapa bagus as aku x dpt menang apa2 medal huhuhu... Tpi ape yg buatkan aku still rse happy ialah bond yg ade dlm kalangan member2 cyclone & ex-schoolmates aku yg sentiasa support each other evn tho during hard times. So aku still rse happy & terkilan sikit mse pertandingan dragon boat kat putrajaya.



 Thats all from me & thanks for reading!

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.