Sisters by ❤️ #4

Salam sejahtera semua...

This time,aku teruskan series “Sister by ❤️” dgn  the person yg menjadi stok makanan sepanjang kami berkenalan.... Nama yg dipanggil Min tpi nama sebenar Min Haziqah binti Mahat. Main reason aku ckp dia stok makanan ialah dia selalu ade makanan walau di mana dia berada. Ni sememangnya fakta yg x bole disangkal sesiapa. Kalau dia x de makanan tu means stok makanan dlm loker dia dh habis or dia dh pokai. Tpi mmg jarang la dia x de makanan sbbtu mampu nak share dgn ktorg.


Meet my supplier makanan💖


Min slalu bawak beg & beg tu mesti ade makanan,confirm! So kalau aku rse lapar,

Me:“Min,ade makanan tak?”
‘Dia check dlm beg pastu keluarkan makanan yg dia ade’
Min:“Kita ade ni(dia tunjuk makanan yg dia bwk) makan la mana2 yg awk nak”

So itulah situation yg slalu jdi antara kami lgi2 time tgh SSA(Sehebat Straight A) @ kelas tambahan. Ade sbb kenapa Min slalu bwk makanan & antaranya,dia kuat makan sama mcm aku. Jadi kami slalu share makanan sbb perut kami ni asyik lapo je🙂


Okay selain tu,Min ni motivator terbaik yg pernah aku jumpa & dia ni agak matang jugakla. Everytime aku rse down,dia lah orang yg slalu cheer me up & give me moral support so tht i wont be sorrow anymore. Cara dia comfort tu mmg menenangkan so aku bgi 5 bintang! 🌟Another thing bout Min,dia la insan yg suggestkan aku masuk ALAM mse semua org tgh sibuk2 dok fikir nak sambung study kat mne lps spm. Mse tu aku mmg x terfikir nak belajar kat mana sbb x de cita2 lgi time tu. Mse tu la Min cerita psal abang2 dia dlu study kat ALAM and dh berlayar ke byk negara. At that time aku rse cam “Hmm why not masuk ALAM?Belajar kjp je pastu gaji masyuk HAHAHAHAHAH”. So mse tulah aku decide nak sambung belajar kat ALAM & wanna be a seafarer. That's all thanks to her & that's why i'm at ALAM now.



Selain tu,Min ni memang baikkk tpiiii dia ni prankster yg sgt nakal! Dia suka kenakan orang lagi2 si Santer & Azra. Tpi diorg dua tu mmg best dikenakan pon HAHAHAHAHAHAH. Perangai Min kadang2 mcm bdk2 pon ye jugak. Clingy dia tu tahap pehhh cannot control bruhh... Kadang2 aku pon malas nak layan hehehehe. 

Actually ade byk lgi yg bole diceritakan tpi biarlah penat nak type hehehe. So thats all bout Min Haziqah🤗 I hope we wont lost contact evn bila dh kerja nanti & may Allah always shower you with happiness Min! Aaminn😌

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.