Takuban Perahu (Part 4)

Hello guys...


Untuk entry kali ni masih lagi di bandung Indonesia. So kali ni aku nk bwk korang ke floating market takuban perahu!. Kalau korang jenis yang suka bergambar berselfie ini adalah tempat yg terbaik. Tapi kalo korang sekadar datang ke sini hanya untuk bergambar mmg perlu spend time lebih 3/4 jam la citernya.


Entrance fee hanya 10ribu idr kalau di convert kan ke duit Malaysia hanya sekitar RM 3 lebih, murahkan? Dgn tiket tu jugak korang siap boleh tebus air kopi free kot fuhh. Di dalam ni ada kedai cenderamata, ladang arnab dan macam2 lagi. Tapi yang menjadi tarikan utama adalah Sampan2 yg menjual makanan.


So... Bila sebut pasal makanan ni, sapa je tak suka betul tak? Dalam ni juga byk makanan pelik2 dan sedap. Antaranya ialah makanan tradisional Indonesia. Harga di sini agak berpatutan sikit. Xde la terlampau mahal atau murah.. Tapi kira boleh laa. Hehehe. Kalau korang jenis suka makan, ini adalah juga tempat yang terboekk untuk korang. Macam2 adooo.


Ni antara makanan yang aku pilih.. Satay minang beb. Tapi pilihan satay kali nibukan lah ayam mahupun daging, untuk kali pertamanya aku mecuba daging arnab.. Fuhh kali ni betul lain daripada lain ni. Bagi aku laa tak tahu laa kalau pengalaman korang pulak mcm mana. Untuk kali pertama.. Agak was2 juga untuk mencuba.. Bila nk masuk ke mulut je teringat pulak kecomalan arnab tu hahaha. Satay arnab memang sangat sedap, rasanya seperti daging ayam tapi lebih manis dan lembut.. Tapi apa yang buatkanya lebih sedap adalah rempah ratus yg disalutkan.. Sekali masuk ke mulut nikmat die tu fuhh. Ehh korang jgn meleleh air liur pulak hehehe.


Banyak lagi tempat menarik dalam ni sebenarnya. Tapi tak sempat nak explore kesemuanya. Biasalaa masa tidak mencukupi. Kalau korang ada pengalaman kat sini juga, meh laa kita share pengalaman di komen okayy. 

Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.