Nikah Waktu PKP ?

Assalamualaikum netizen !

( tudiaqq nikah norma baru, ps : bukan gmbr sebenar )

Baru-baru ni pd tarikh 26/7, cousin saya telah selamat bernikah dengan pasangannya di Pejabat Agama Islam Segamat, Johor. Jadi saya ambil keputusan utk ambil cuti kerja selama 3 hari utk pergi ke Segamat. 

Bila dah sampai je rumah makcik aku, kami sekeluarga rehat2 dulu sampai malam. Malam tu kami semua solat jemaah, dh habis solat kami semua makan malam sama2 dan berbual sebab lama dh tk jumpa. Esoknya hari pernikahan cousin aku, so utk bernikah waktu PKP ni, SOP dia adalah, hanya 5 org saja yg dibenarkan berada dalam tmpt nikah. Pendek cita, aku tk dpt ikut tengok sekali. Aku cuma pickup diorang balik rumah bila dah hbis nikah. 

( kunjung rumah perempuan )

Bila nikah dah settle, kami semua pergi mengunjung rumah perempuan bawak hantaran sekali. So smpai sana, takde buat apa pun just makan2 and then cau.

( kemas rumah )

Lepas dah rehat semua, malam tu kami pun kemas rumah utk majlis makan belah laki pulak utk hari esoknya. Meriah jugakla malam tu, dah mcm kemas rumah utk hari raya pulak hehe. Esoknya pun majlis berjalan lncar. Malamnya pulak kami skeluarga dah nak balik. Aku pun dh nak masuk keje esoknya. Jadi mlm tu jugak kami balik.

( bye )

Waktu nak balik tu mcm sedih skit, sebab bru je jumpa dh nak balik. Tapi still bersyukur dpt jumpa semua walaupun skjp. So thats all. 




Comments

Popular posts from this blog

Sisters by ❤️ ((roommate edition))

Trans Studio Bandung (Part 3)

Brunei Language.